Elins

TEATER

Kategori: USA- Oregon

Nu när musikalen och scuba-träningar är över har mitt nya projekt blivit en teatergrupp. Och gissa vad... idag var första mötet! Jag var otroligt nervös innan, inte vet jag varför. Utav någon anledning blir jag nervös innan jag gör saker jag verkligen, verkligen vill. Som tillexempel när jag gick på planet för att komma hit- jag tror aldrig att jag har varit så skakis...
      Hur som helst var det riktigt roligt! Jag kände redan fem personer sen innan och resten av gruppen verkar väldigt trevlig den också. Totalt är vi runt 25 personer. Vilket suger. För mig. Eftersom pjäsen vi kommer sätta upp är Romeo and Juliet, som bara innehåller ett tio-tal viktiga roller, varav tre är kvinnor. Chansen att jag får en av de tre karaktärerna är därför väldigt liten. Vilken som sagt suger. För mig. För jag vill jättegärna ha en stor roll. Något annat som gör mina chanser ännu mindre är att jag är ny i gruppen och de flesta har gått i 5-7 år. Plus att engelska inte är mitt modersmål.
        Men jag hoppas! Och jag gör mitt absolut bästa för att få knipa en av de där rollerna. Vi får se hur det går med det...
      

Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Hejsan!
    Skulle uppskatta om du kunde svara på dessa frågor i ett mail om du har tid, eftersom dessa frågor är väldigt viktiga för mig. Tack på förhand! (:
    Jag har lite frågor till dig! (:
    (Hoppas de är okej?) c;

    1. När du bestämde dig för att du verkligen ville åka till USA och studera, hur kände du dig då?

    2. Var det något du var extra nervös över?

    3. Kan du berätta lite om flygturen, och din ankomst,
    om din familj var där osv?

    4. Hur har du det i din familj?

    5. Tog det lång tid att få vänner?

    6. Hur mycket snabbmat äter du?

    7. Jag skulle hemskt gärna vilja åka på ett utbytes år, och jag är sjukt taggad för det, är bara väldigt orolig över resa osv. Borde jag åka iallafall?

    8. Har du kommit din ''host mamma'' nära?

    9. När du först kom till USA, hade du då ''krasslig'' engelska, eller var den ganska bra?

    10. Hur var det att prata engelska första veckan?

    11. Hur går det för dig i skolan? Är det svårt att hänga med osv?

    12. Flög du med andra EF-studenter när du åkte till usa?

    13. Var det inte svårt att åka ifrån din familj i sverige och din bästa vän?

    14. Vad är det för typiskt svensk du saknar i USA?

    15. Vilket liv föredrar du? Amerikanskt eller Svenskt?

    2013-01-10 | 23:33:56

Kommentera inlägget här: