Elins

Winter formal och finals

Kategori: USA- Oregon

Amy, Cassie, Fiona och moi
 
Winter formal är den enda dansen där tjejerna frågar killarna. Jag tänkte inte fråga någon. punkt. Det är bara stelt att gå med någon *bara för att*, och eftersom det inte finns någon här jag gillar på det sättet bestämde jag mig för att gå med min värdsyster Amys "single-ladies group". Vilket var riktigt kul!
      Ett tips till dig som tänker åka på ett utbyesår: ta med dig din finklänning från 9ans bal om du har kvar den/ om den fortfarande passar! Jag hade på mig min och det funkade jättebra. Nu behöver jag alltså inte känna mig alldeles nedstämd när jag ser klänningen i garderoben och veta att den bara har använda en endaste gång- för nu har den ju används två!
      Kortet ovan är taget i mitt och Amys "fina" vardagsrum där alla korten togs. Efter det åkte vi till restaurangen Sweet Tomatoes och åt middag. Sen var det dags för själva dansen... som var mycket roligare än homecoming... eftersom den här gången var det faktiskt bra låtar. Därefter blev det lite frozen yoghurt på UU och brasa i vår trädgård.
    
Förra veckan var det finals. Finals = prov på allt du har lärt dig under terminen. Blä. Fast jag hade det bara i franska, historia och psykologi- så det borde inte ha varit jobbigt, om det inte vore för att jag alltid måste göra mitt bästa för att bli nöjd. Vilket förstås ka vara både positivt och negativt... I det här fallet var det iallafall väldigt stressigt. Vi behöver bara få ett C i varje ämne, men jag siktar ändå mot A i allt, utom engelska (där nöjer jag mig med ett B). Det betydde alltså att finals week bestod endast av pluggpluggpluggg för min del. Jag tror min kropp bara sprutade av adrenalin för jag körde järnet hela vägen till torsdag (som var sista dagen) för att sedan nästan dö av trötthet på fredagen (som vi som tur var var lediga på) (var var ser konstigt ut) (var var). Nu i efterhand är jag lite glad att jag satsade så hårt- för nu är jag nästan världsmästare i de där ämnena! Gaaah jag älskar att lära mig saker!
 
Idag började vårterminen. Vilket betyder att mitt schema numera ser ut såhär:
A-DAG
Income & Money Management
RAST
Psychology 2
Acting 2
LUNCH
History of American Pop Music
 
B-DAG
Senior English
RAST
History- America & Contemp World
Performance Seminar
LUNCH
French 3
 
Ha en bra vecka!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: