Elins

SPRING BREAK

Kategori: USA- Oregon

Del 2. Spring Break
Vecka 13 hade min skola Spring Break (USA's enda lov på vårterminen) då det blev en hel del svensktalande eftersom jag åkte ner till mina kusiner i Kalifornien!
 
De första dagarna åkte vi skidor i Lake Tahoe:

Det blev skidåkning, bubbelpoolsbad och filmmys. Två lite "äventyrliga" saker hände också: 1. Jag vaknade upp en natt skrikandes. Har ingen som helst aning varför eftersom jag helt glömt bort drömmen jag hade. Och det har aldrig någonsin hänt förut heller... 2. Supersöta och bortsprungna hunden FlapJack hittade sin väg till vår stuga. Visade sig dock att han bodde precis över gatan... blev lite halvpinsamt sådär när vi ringde upp ägaren och kunde se honom prata på andra sidan vägen. 
 
 
Sen åkte vi tillbaka till deras hus i Los Altos:
 
Där det blev en hel del sång och dans, VATTENKRIG, shopping och Nisse Hult (en "gammal" serie med Johan Glans i huvudrollen, vi du se något roligt- se dem! Går att hitta på youtube...).
 
 
En dagsutflykt till San Francissco hann vi med också:
Alcatraz
 
 
Golden Gate Bridge
 
 
Sjölejon
 
En snabbtur till Santa Cruz blev också av, där jag åt mitt första amerikanska karamelliserade äpple. CHECK!
     En riktigt bra resa blev det helt enkelt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma och pappa och Linnea säger:

    17/5: GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG IDAG! :) HA EN JÄTTEBRA DAG! KRAM

    2013-05-17 | 10:22:18

Kommentera inlägget här: