Elins

Scubakorts-förvirring

Kategori: USA- Oregon

 
För två veckor sedan fick jag mitt scuba-kort i brevlådan (ser ungefär ut som ett körkort- fast för SCUBAAAA). Jätteglada jag tittade på kortet, bilden såg rätt bra ut för en gångs skull, namnet var rättstavat, mitt scuba-nummer såg lätt ut att memorera... men så kommer jag till födelsedatumet. February 17. Min födelsedag är ju May 17!!! Så jag var helt enkelt tvungen att maila ett snällt klagomail och be om ett nytt.
      Idag kom det iallafall. Och det stod inte February 17 längre, utan det stod April 17. Gaaaaaaaaaaaah. MAYMAYMAYMAY. Haha jag undrar om jag kommer få ett scuba-kort för varje månad innan jag äntligen får det rätta. De kommer säkert tycka att jag är jättejobbig nu när jag ber om ett nytt IGEN haha, men måste man så måste man!
 
Mitt namn är fortfarande en stor grej, och är det någonting jag verkligen har lärt mig är det att amerikanare aldrig ger upp när det kommer till att uttala namn. Ibland kan det bli lite tjatig, men då säger jag bara:
- YES! That was perfect!
Även om de uttalade mitt namn superkonstigt (Ajleiäääng).
     Idag på historielektionen fick jag en liten aning om varför mitt namn verkar speciellt:
- Elin, how do you spell your name?
- E-L-I-N
- OH! Whaaaaaat?! It's that simple!? I thought it was like A-EE-L-EE-N-N.
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Blogga mer? Snälla :)

    2013-01-26 | 22:54:19

Kommentera inlägget här: