Elins

back, back, back to school again

Kategori: USA- Oregon

 
 
Första dagen tillbaka i skolan efter jullovet! Allt var sig likt. Förutom att det faktiskt för varje dag blir roligare och roligare att gå till skolan. (Vilket skiljer sig enormt emot hur jag känner i Sverige, då de första veckorna är jätteroliga men efter ett tag tröttnar jag på allt plugg och stress och vill bara ha lov igen.) Först och främst blir allt lättare och lättare eftersom jag kommer mer och mer in i språket och för det andra lär jag känna mina vänner här mer och mer.
     Faktiskt när jag tänker på det är det rätt kul att gå i skolan. Eller inte själva skolan kanske... utan det är kul att lära sig nya saker. Däremot är det inte så kul om man behöver stanna uppe hela natten för att plugga- men det har aldrig hänt här! Det tar mig max 1h att plugga för ett prov och runt 10min för att göra en läxa.
     Rubriken är från Grease 2-låten "back to school agian" som jag jobbigt nog har haft på hjärnan hela dagen. Sugen på att också ha en superchessy låt spelandes om och om i ditt huvud? Klicka då här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: