Elins

New Students Orientation

Kategori: USA- Oregon

Den här låg på min säng när jag kom hem idag, lappen säger "A little starting school present!"
 
Idag var det New Stundents Orientation på LO high school. Så vid tolvtiden fick jag skjuts till skolan för att delta i rundturen. Något som var väldigt skönt var att jag inte behövde ha den där känslan man kan ha när man verkligen inte känner någon. Tvärt om- jag har lärt känna nästan en tredjedel av alla juniors genom Amy men även några seniors, så i princip varannan sekund gick jag förbi någon jag kände.
    Det hela började med att alla nya elever samlades i ett rum med seniorklassens "presidents" (ordföranden på svenska?????), och så körde vi lite lära-känna-varandra-mingel. Sen var det lunch, och efter det en rundtur i skolan.
    När jag kom hem hade jag mer koll på skolan, nya vänner och en Oregon-munkjacka som familjen köpt till mig! Bra dag...

Kommentarer

  • JESSICA säger:

    Lycka till med första skoldagen imorgon då (här är det dock redan onsdag, så känns konstigt att säga imorgon)! Kommer säkert gå hur bra som helst eftersom du redan känner en massa, kram! :)

    2012-09-05 | 06:20:13
    Bloggadress: http://jessicaaaz.blogg.se

Kommentera inlägget här: