Elins

Lockdown

Kategori: USA- Oregon

 
På vägen till skolan åkte jag och Amy förbi en polisbil som stod parkerad utanför ett hus på granngatan Atwater road. Jag kommenterade det lite snabbt, men jag släppte det eftersom jag inte trodde att det var något allvarligt. Där hade jag fel...
    När vi kommit fram till skolan och alla var i sina respektive klassrum hördes rektorns röst i högtalarna. En man hade samma morgon blivit mördad i huset med polisbilen, och mördaren var fortfarande på fri fot. Eftersom det hela hände väldigt nära skolan gick mitt high school under vad de kallar "lockdown". Vilket betyder att de låser alla dörrar, täcker för fönstren och ingen får lämna klassrummet (inte ens för att gå på toa).
     Vi blev utsläppta efter ett två timmar och kunde fortsätta dagen som vanligt. Vill du veta mer kan du klicka på länken över.
 
Annars har dagen varit bra. Jag har ingen musikalträning idag och gjorde klart nästan alla läxor under study hall, så nu känner jag mig alldeles fri och kan göra vad jag vill! Får se vad jag ska göra. Troligtvis kommer jag bara gå runt och vara glad att jag är helt ledig och inte riktigt göra någonting. Men det är ju kul det också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: