Elins

Första dagen i skolan

Kategori: USA- Oregon

FOODS & NUTRITION
Under den första lektionen pratade vi bara (vilket var väldigt skönt eftersom den började 7.35!!! på morgonen). Nästa vecka ska vi bli indelade i kök och hemkunskapsläraren ville att vi skulle lära känna varandra tills dess. Sen fick jag också reda på att maten de lagar där inte verkar vara den satsigaste... typ chocolate chip cookies (MUMS).
 
PSYCHOLOGY
Åh det här ämnet är så intressant! Läraren verkar bra också. Bara det att han skriker när han ser att någon inte lyssnar, vilket resulterar i att hela klassen blir helt vettskrämd och flyger minst en meter upp i luften. Däremot fick vi en läxa under den här lektionen... första dagen liksom... kom igen!
 
ACTING
Den här lektionen tror jag kommer bli min favorit! Drama har alltid varit något jag gillar- och att jag ha det som en lektion är helt underbart!
 
LUNCH
Efter de tre första lektionerna var det dags för lunch. Jag och mina nya vänner möttes upp och åt vår medtagna lunch i matsalen tillsammans.
 
STUDY HALL
Jag är väldigt glad att jag tog en study hall. Jag satt och fixade med psykologiläxan, tiden gick jättesnabbt och huxflux var skoldagen slut.
 

ÖVRIGA GREJER SOM INTRÄFFAT IDAG
SKÅPET: Jag har haft STORA problem med att öppna mitt skåp- det är faktiskt mycket svårare än vad det ser ut att vara. Som tur är har killen två skåp iväg från mig blivit min personliga skåp-öppnare. Bara att han är där så går det alltså bra. Och jag fick faktiskt upp den själv några gånger också... efter typ femte försöket brukar det gå bra...
AWKWARD MOMENTS: Eftersom jag har träffat mycket folk under tiden jag har varit här är det nästan helt omöjligt att komma ihåg alla. Två gånger hände det att personer jag inte alls kommer ihåg kommer fram och säger "Hey Elin!". Jag bara låtsas som att jag kommer ihåg dem och svarar "Heeeey, what's up?"... men jag tror att de såg att jag var lite förvirrad.
SKOLMUSIKALEN: Idag var det första träningen inför skolmusikalen. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag sa att jag ville vara med i den. Jag älskar teater, men jag dansar inte... och jag sjunger verkligen inte... Oturligt nog för mig var det sångträning idag. Men det var kul ändå. Jag kände mig lite lost vid några tillfällen, men eftersom vi är över femtio tonåringar i musikalen hoppas jag att alla hade fullt upp med att tänka på sig själva.
EKORRE: Det här var en väldigt lyckad och rolig dag. Det var bara en tråkig sak. På vägen hem såg jag en död ekorre vid vägkanten! Den var inte blodig eller något utan den bara låg där- död. Hemskt hemskt...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: