Elins

EeeeeeeejLIryedhbfgdnfgfN

Kategori: USA- Oregon

Jag har varit här i nästan två månader nu, och ändå är det bara EN person som lyckas uttala mitt namn. Och hon är halvsvensk...
     Det måste vara någonting i namnet Elin som är helt omöjlig för amerikanare att uttala hur mycket de än försöker. För herregud vad de försöker! Haha men det roliga är att desto mer de försöker uttala mitt namn- desto längre bort kommer de. Det brukar sluta med att efter hundrade försöket säger de någonting i stil med "Eiljajdsnteyhrhhrv" och jag svarar "close enough" för att kunna gå vidare haha.
      Idag under musikalträningen spenderade vi seriöst tio minuter efter uppropet att uttala mitt namn. När jag delar upp namnet (tycker alltid att jag är otroligt pedagogisk när jag gör det) går det utmärkt. De kan säga E och de kan säga LIN. Men när de ska säga de tillsammans lyckas det ändå bli "Erli" eller "ajlind" eller något helt annat.
      De flesta har gett upp och kallar mig bara E eller El, men vissa är banne mig riktigt envisa och vill verkligen få till det. Det är lite roligt faktiskt. Men oj så mycket lättare det hade varit om jag hade haft ett internationellt namn...

Kommentarer

  • JESSICA säger:

    Haha vad roligt, jag, Hannah och Amanda diskuterade det igår, om hur de egentligen uttalar ditt namn och så skriver du om det samma dag typ! :)

    2012-09-28 | 06:51:43

Kommentera inlägget här: