Elins

Andra dagen i skolan

Kategori: USA- Oregon

ENGLISH
Under den här lektionen diskuterade vi lite, skrev lite, men mest av allt pratade läraren om kursplanen och betygsättningen. Vilket de har gjort på nästan alla lektioner eftersom det är början av terminen. Något som är lite roligt är att folk börjar bli förvånade när jag säger att jag är en utbytesstudent, jag antar att min svenska accent avtar mer och mer.
 
AMERICA AND CONTEMP WORLD
Historialektionen. Med en lärare som inte är det minsta patriotisk- vilket är jättebra! Det vi mest kommer fokusera på under det här året är första och andra världskriget samt kalla kriget. Vilket är helt perfekt eftersom jag redan jobbat med det i Sverige. Det ska bli väldigt intressant att se det från USAs synvinkel...
 
LUNCH
Idag var det jättefint väder ute, så vi gick ut och åt vår matsäck i solen.
 
JOURNALISM
Den här klassen kommer jag helt klart behöva kämpa med. Det kommer att vara jätteroligt- men det kommer vara tufft. Jag känner att där kommer jag lära mig mest.
 
FRENCH
Lektionen började med att vi fick välja ett "franskt namn". Vilket betyder att vi inte kommer använda våra riktiga namn därinne, utan vi använder oss av vårt franska namn. Så nu mer heter jag Colette under B4. Något som var lite tråkigt var att jag var hästlängder bättre på franska än alla andra (till och med läraren). Jag får se om jag stannar kvar i den här klassen eller inte... det är tveksamt.
 
ÖVRIGA GREJER SOM INTRÄFFAT IDAG
SKÅPET: Idag lyckades jag öppna skåpet helt själv på första försöket!
AWKWARD MOMENTS: Idag kom jag på vilka båda de där personerna var. En är en av Amys närmaste kompisar (oups) och den andra var med när jag sov över hos en tjej jag lärt känna här. Och vi var bara fem pers som var hemma hos henne- så jag visste precis vem han var. Bara det att han faktiskt hade klippt sig och såg rätt annorlunda ut.
SKOLMUSIKALEN: Idag läste det manus. Och jag, som inte har några repliker (buhuhuhuhu), fick tillsammans med de andra 30 personerna, som inte heller har några repliker, sitta och lyssna. De hade auditions i våras vilket betydde att det var helt kört för mig (som var i Sverige då) att få en roll eftersom alla är upptagna. Men till vårpjäsen- då jädrans!
EKORRE: Jag gick hem idag igen. Delvis för att jag inte vill att familjen ska känna att de måste köra mig heeela tiden, och delvis för att jag måste försöka hålla mig i form efter all amerikansk mat. Hur som helst; när jag kom till stället jag kom ihåg att den döda ekorren låg såg jag en livs levande ekorre springa förbi. "DET ÄR ETT MIRAKEL!" tänkte jag med dramatisk röst då jag i två sekunder trodde ekorren hade återuppstigit. Men som sagt varade det bara i två sekunder. För några meter längre fram låg gårdagens ekorre kvar. I samma position. Fortfarande lika död. Jahapp...

Kommentarer

  • Amanda säger:

    hahaha alltså åh(åt ekorr-historien) :D alltså du verkar ha så kuul jag dör typ! :) kul att du skriver klass istället för lektion..hehe.. omg du are såå americanized!? :O ;)

    2012-09-07 | 19:12:25

Kommentera inlägget här: