Elins

TORSDAG i oktober

Kategori: USA- Oregon

Jag är förkyld. Och det suger. Alla, verkligen alla går runt och hostar och småsnorar så det hade varit ett mirakel om jag hade lyckats klara mig ifrån det. Utav någon anledning hade jag fått för mig att jag inte skulle bli sjuk här- att jag liksom var immun eftersom jag inte var i Sverige. Jätteflummig och helknäpp tanke jag vet, men ibland får mitt undermedvetna för sig konstiga saker...
     Att vara sjuk i skolan gör allt 10 000 gånger svårare. Hittills har lektionerna gått bra, även om allt är på engelska, bara det att jag måste anstränga mig en aning mer. Däremot när jag är förkyld har jag ingen koncentrationskapacitet över huvud taget! Dessutom hade jag sovit väldigt få timmar igår natt vilket förvärrade det hela bara ännu mer.
     Däremot var det skönt att komma hem direkt efter skolan idag (eftersom vi inte hade någon musikalträning) och ta en dusch för att sedan kura upp mig i soffan med en tekopp och spendera eftermiddagen framför några avsnitt av Big Bang Theory.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: