Elins

MÅNDAG i oktober

Kategori: USA- Oregon

 
Den här veckan tänker jag uppdatera varje dag! Eller- jag ska försöka skriva varje dag... och så får vi se om jag lyckas. Egentligen borde jag bestämma något pris jag får på söndag om jag klarar det. Typ; om jag skriver ett inlägg varje dag i en hel vecka får jag äta en chokladbit som belöning. Eller dricka varm choklad... JAG VET! Min belöning får bli en Elins-special-varm-choklad som ni också kan få receptet på om jag gör det.
    
Idag iallafall, hade jag musikalträning (som alla andra dagar). Men idag övade vi en speciell scen! Vi övade den scenen där jag har mina två repliker!!!! Jag kan knappt beskriva den lyckan jag kände när jag fick reda på att jag hade två repliker! Det absolut roligaste hade ju varit att få vara en av de större karaktärerna, men eftersom de hade auditions när jag fortfarande var i Sverige är två repliker helt klart det bästa jag kan få. Hur som helst kommer jag vara en servitris:
 
WAITRESS (alltså jag!!!)
Will you be with Mr. Detroit's party, sir?
 
SKY
Is he here?
 
WAITRESS (jagjagjag)
No, sir. Mr. Detroit has not been here all evening.
 
SKY
Bring me a rye and soda.
 
Det ska nog bli hyfsat lätt att komma ihåg replikerna i den här pjäsen...
Ha det bra! (Vi hörs imorgon)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: