Elins

SCUBA DIVING #1

Kategori: USA- Oregon

Jag kom precis innanför dörren efter att ha varit på min första dykarlektion. (Vet att jag inte ska svära men:) FY F*N VAD JOBBIGT DET VAR! 10x värre än ett fyspass... Först prövade vi utrustningen och gick igenom saker i klassrummet i 1h vilket inte var så ansträngande, men när vi väl kom till bassängen då började slitet.
     Uppvärmningen bestod av längder i bassängen, vilket vanligtvis är lätt som en plätt- men när man tävlar mot sin värdsyster och tar ut sig allt var man har för att bli klar först... då är det en helt annan sak. Efter det var det dags att sätta på utrustningen. Och de där luft-tuberna väger ju typ ett ton! Så det känns som man går runt med en elefant på ryggen.
     Men så kom vi ner i vattnet. Elefanten förvandlades till en fjäder och jag kunde helt strunta i mina värkande muskler när jag fick uppleva den fantastiska känslan utav att kunna simma runt och andas i vattnet! Det var helt underbart! Helt klart värt allt slit. Så har du någonsin chansen att dyka- ta den!
    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: