Elins

HAPPY THANKSGIVING!

Kategori: USA- Oregon

Allt på denna tallrik ligger nu i säkert förvar i min mage
 
Glad (?) Thanksgiving! Den här dagen har varit en lång dag. Jag och familjen började morgonen med en 2 timmars promenad för att sedan komma hem och duka/fixa maten. Vid 3-tiden började gästerna komma, jag tror det var runt 27 personer som kom (den här gången överdriver jag inte).
     Det märktes nog att det här var min första thanksgiving eftersom jag nästan åt mig mätt på bara förrätten. Du kan nog tänka dig hur fullproppad jag var efter att ha pressad i mig kalkon + potatismos + en massa annat gott. Och inte nog med det- det var pumpapaj till efterrätt. Så just nu är jag i ett tillstånd då jag bara kan rulla fram om jag vill någonstans.
      Varför amerikanarna firar thanksgiving blir bara mer och mer förvirrande desto fler historier jag hör om det- eftersom alla är olika! Något som alla har gemensamt är dock att det har att göra med en middag indianerna och invandrarna hade när invandrarna precis kommit till USA med den där May-båten. Däremot vem det var som höll i middagen, varför det åt den och om det överhuvudtaget är en sann historia är oklart...
 
Min första thanksgiving får 5/5 kalkoner i betyg. Och det är definitivt inte min sista!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: