Elins

BLACK FRIDAY

Kategori: USA- Oregon

black friday = dagen efter thanksgiving då affärerna har reor som börjar redan mitt i natten
Den här fredagen spenderade jag, Amy, Marylyn och Marylyns två kompisar i Portland. Första stoppet var Goodwill, som är en second hand-shop. Folk donerar sina gamla kläder/saker till den här affären som sedan säljs för löjligt låga priser. Först fattade jag inte riktigt vad vi gjorde där. Min familj är överklass och jag har mer än råd med att handla i en vanlig butik. Så därinne var vi fem plus ett 50-tal invandrare, fattiga amerikanare och hemlösa. Fast så började jag titta bland kläderna- och de hade ju hur många fina tröjor som helst! Och jag hittade även en bok om filmen Titanic som jag absolut inte kunde släppa taget om.
      Men då slog det mig- det finns personer som behöver de här kläderna mycket mycket mer än vad jag gör. Så jag la tillbaka grejerna. Mycket riktigt, några minuter senare såg jag en söt spansktalande flicka i 11års-åldern springandes mot sin mamma med Titanicboken hårt pressad mot bröstet och ett leende på läpparna.
 
 
Lunchen åt vi i en gammal school bus som de gjort om till en smörgås-restaurang.
 
Efter lunchen åkte vi till Voodoo Donuts och drack latte på ett café bredvid.
 
Body shop hade rea eftersom det var Black Friday, 3 valfria saker i affären för 30dollar (ej present-förpackningar). Något som var extra roligt var att de tog mitt SVENSKA medlemskort så i slutändan behövde jag bara betala 27dollar = 180kr!!!!!! Ett riktigt kap då det normalt sätt hade kostat mig 420kr!
 
Sen bar det av till nästa second hand-butik. Den här har däremot dyrare priser, och har endast coola hipsterkläder istället för allt möjligt. Så där köpte jag tre saker (alla på killavdelningen- vilket jag ALDRIGALDRIGALDRIG har gjort innan, men den här affärens kill-saker var mycket finare än tjej-avdelningens).
 
Middagen åt vi på ett ställe där de lägger matresterna i ett folie-djur. På denna halvdåliga bild är det en katt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: