Elins

The Hobbit

Kategori: USA- Oregon

Klev precis innanför dörren efter att ha varit på midnattspremiären av The Hobbit- därav min outfit (framförallt kronan) på bilden. Här är det jättevanligt att man klär ut sig till en av karaktärerna från filmen om man går på premiären. Gissa vem jag är! SVAR: Galadriel! (Amy var Gollum.) Och, kronan har jag gjort helt själv (!) med hjälp av lite guldfärg, en papperspåse, sax och tejp. (Är väldigt stolt över mig själv.)
     Eftersom jag just nu är i en period då Sagan om ringen är bland det bästa som finns i hela världen hade jag skyhöga förväntningar på den här filmen. Konstigt nog lyckades den till och med gå över mina förväntningar. Peter Jackson är nu inte bara min idol utan han har också mitt fulla förtroende- för DEN ÄGDE!
     The Lord of the Rings-triologin är ju självklart bättre, men Hobbit är inte långt efter. Saken är den att den var väldigt annorlunda från triologin- lite mer cheesy, lite mindre våld och mycket mer komik. Haha jag höll på att skratta mig ur stolen ett par gånger åt några av skämten. SEVÄRD!
      Det bästa av allt var när jag såg en av dvärgarna (som sedan visade sig ha en av de största rollerna) och jag tyckte att jag kände igen honom. Först såg det ut som honom... sen gjorde det inte det... och så såg det ut som honom igen... och inte. Men så började han prata, och jag blev helt säker- DET VAR JU GUY OF GISBORNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAG DOG! Richard Armitage heter skådespelaren och han har säkert varit med i fler filmer, men för mig kommer han alltid vara Guy i BBCs Robin Hood som jag ÄLSKADE när jag var yngre. Den serien är faktiskt också sevärd. OBS inte säsong 3, säsong 3 finns inte. Det tar däremot några avsnitt innan man verkligen kommer in i den, men när man väl gör det är den så bra.
     
 
 
The Hobbit får, utan Gisborne, 5/5 härskarringar
 
The Hobbit, med Gisborne, får 7/5 härskarringar
 
(The Lord of the Rings hade fått 50000000000000/5)
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ahh jag älskar dig!! Haha skoja vill inte låta creepy men shit du är ett LOTR-fan också! :D

    2012-12-16 | 19:29:48
    Bloggadress: http://meegapixel.blogg.se

Kommentera inlägget här: