Elins

Schemat för första terminen

Kategori: USA- Oregon

Äntligen hemma efter nästan 4h i skolan! Jag kom dit vid 10-tiden i morse för att ta ett fransktest så de kan se vilken nivå jag ligger på. Men jag hade aldrig kunnat ana att det där testet skulle ta mer än två och en halv timme att göra! Det bara fortsatte och fortsatte i åratal... fråga efter fråga efter fråga. Efter två timmar var jag väldigt uttråkad och trött så jag slavade igenom de sista frågorna lite snabbt för att få gå ut i friheten. Friheten förvandlades lite för snabbt till tråkig väntan, då jag behövde vänta till klockan ett (klockan var då runt halv) för att få mitt schema utskrivet. 
     Som tur var träffade jag lite folk jag känner och kunde stå och snacka med dem ett tag. Sen fick jag stå ytterligare en halvtimme i kö för att få mitt schema. Som tur var sprang jag på Amy på vägen ut och fick skjuts hem. Jag kan knappt beskriva hur skönt det var att kliva in i köket och få äta (jag var utsvulten)!
     Hur som helst, så här tolkar man det lite otydliga schemat över:
 
DAG A
Foods & Nutrition
Psychology
Acting
Study Hall
 
DAG B
Senior English
French
Journalism
America & Contemp World
 
(Varannan dag är A-dag och varannan är B-dag)
 
Jag är hur nöjd som helst med schemat! Faktiskt är jag riktigt taggad att börja skolan nästa vecka. För att få ut det sista av sommarlovet ska vi åka upp till Seattle i Washington över helgen för att se en baseball-match. På måndag fyller min kära syster år hemma i Sverige. På tisdag är det rundtur i skolan för nya elever, och på onsdag- då smäller det! Då är jag officiellt en High School-elev!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: